Buss

Skolbussen är till för de barn som är berättigade till skolbuss, det vill säga de som har längre än 2 km från sin folkbokföringsadress till skolan. Skolbussen rutt läggs för att barnen totalt ska få så kort sträcka till skolan som möjligt. Vi hämtar inte upp utanför varje dörr, utan precis som en linjebuss har vi stop på vägen som barnen måste ta sig till.

Viktigt är också att barnen har reflexvästar när de väntar på bussen. De syns jättedåligt i gryning och skymning om de inte har det.

De barn som bor i anslutning till tågstation eller busshållplats får busskort via Helsingborgs stad och använder det för transport till skolan. De som bor inom vårt område, har mer ära 2 km till skolan och som inte kan åka kollektivt till skolan hämtas av någon av våra två minibussar. Vi kör 3 olika turer på morgonen med ungefärliga tider enl. nedan. Hemresan planeras och optimeras utifrån antalet barn, vilket göra att de turerna varierar. Ni kan dock räkna med att barnen är hemma inom 45 min efter att skolan slutat för dagen.

Tur 1

Fjärestad 7.15

Ekebyvägen/Myltahusvägen 7.25

Rosersbergs gård/Gamla Tågarpsvägen 7.30

Ormastorpsvägen 7.40

Skolan 7.50

Tur 2

Bältebergavägen 7.15

Ormastorpsskolväg 7.20

Gamla Tjutebrovägen 7.25

Norra Vallåkravägen 7.30

Skolan 7.35

Tur 3

Aspavägen/Tomatens hus 7.40

Kvistofta     7.45

Skolan 7.50

Tänk på att vara ute i god tid till skolbussen, så att bussen inte behöver stå och vänta i onödan. Om ert barn inte ska med på morgonen meddelar ni det till oss via sms på tel. 0727-42 99 96. Skulle vi vara sena och ni oroar er ringer ni samma nummer. Våra chaufförer har svårt att svara under körning, så vi håller kontakt med dem från oss på Hålabäck om det behövs. Skulle något hända på vägen är det vi som meddelar er föräldrar om det.